267-270
Αντιληπτή η πενία, ακόμη κι όταν ανήκει σ’ άλλον· γιατί δεν ÎÏχεται οÏτε στην αγοÏά οÏτε στα δικαστήÏια· γιατί από κάθε άποψη είναι σε υποδεÎστεÏη μοίÏα, χλευάζεται τελείως, είναι απόλυτα και πάντα μισητή, όπου κι αν βÏίσκεται.
271-278
Σε ίσο βαθμό Îδωσαν οι θεοί τα άλλα στους θνητοÏÏ‚, και τα καταÏαμÎνα τα γηÏατειά και τη νεότητα, και το χειÏότεÏο απ’ όλα αυτά για τους ανθÏώπους, κι από το θάνατο κι από όλες τις αÏÏώστιες το πιο βαÏÏ, είναι Î±Ï†Î¿Ï Î±Î½Î±Î¸ÏÎψεις παιδιά και τους δώσεις όλα τα εφόδια, κι Î±Ï†Î¿Ï Îδωσες χÏήματα γνωÏίζοντας πολλÎÏ‚ στεναχώÏιες, να απεχθάνονται τα παιδιά τον πατÎÏα τους, να καταÏιοÏνται για την καταστÏοφή του και να τον μισοÏν όπως Îναν φτωχό που πλησιάζει.
279-282
Είναι φυσικό ο κακός κακή γνώμη να Îχει για τη δικαιοσÏνη, γιατί καθόλου δεν φοβάται τη μελλοντική τιμωÏία· γιατί μποÏεί να αναλαμβάνει Ï€ÏόχειÏα πολλά ανόσια Ï€Ïάγματα και να νομίζει ότι τα εκτελεί σωστά.
283-286
Î ÏοχώÏει, μα σε κανÎναν από τοÏτους εδώ τους αστοÏÏ‚ μην Îχεις εμπιστοσÏνη, μήτε στους ÏŒÏκους τους μήτε και στη φιλία, ακόμη κι αν θελήσουν να Ï€Ïοβάλουν ως εγγυητή τον Δία, τον μÎγιστο των αθανάτων βασιλιά, θÎλοντας Îτσι να παÏÎχουν εγγυήσεις.
287-292
Σε μία πόλη τόσο φιλοκατήγοÏη, βÎβαια, τίποτα δεν Ï€Ïοκαλεί ευχαÏίστηση· και Îφθασαν τα Ï€Ïάγματα σε Ï„Îτοιο σημείο ώστε οι κακότυχοι και δυστυχείς να είναι πάντοτε πολλοί. ΤώÏα, λοιπόν, οι ατυχίες των ευγενών γίνονται ευτυχία των κατωτÎÏων· και κυβεÏνοÏν με νόμους παÏάδοξους· χάθηκε η αιδώς, η αδιαντÏοπιά και η ÏβÏις κατατÏόπωσαν τη δικαιοσÏνη και κατÎλαβαν όλη τη γη.
293-294
ΟÏτε το λιοντάÏι δεν Ï„Ïώει συνÎχεια κÏÎας, μα ακόμη κι αυτό το καταβάλλει η αμηχανία, κι ας είναι δυνατό.
295-298
ΑφόÏητο βάÏος για τον πολυλογά τον άνθÏωπο να σιωπά, κι όταν μιλά δυσάÏεστος γίνεται στους γÏÏω, και όλοι τον απεχθάνονται· η ανάγκη, όμως, απαιτεί τη συναναστÏοφή με Îναν Ï„Îτοιον άνθÏωπο στο συμπόσιο.