á¼Ï€Î„ ἀγκύÏης: οι κώδικες P (Palat. 23+Paris. Suppl. Gr. 384) και Pl (Ven. Marc. 481) που παÏαδίδουν την Παλατινή Ανθολογία και την ΠλανοÏδεια Ανθολογία αντίστοιχα καταγÏάφουν τη γÏαφή ἀγκύÏῃ (δοτ.). Ωστόσο η υιοθÎτηση της δοτικής αφενός παÏαβλÎπει τη συνήθη χÏήση της γενικής για τη δήλωση αγκυÏοβολίου (βλ. και ΗÏόδ. 7. 188 á½Ïμῶ á¼Ï€Î„ ἀγκÏÏας) αφετÎÏου δημιουÏγεί χασμωδία με την επόμενη λÎξη. Η Îγκλιση του Ïήματος που Ï€ÏÎπει να εννοηθεί (πιθανώς του εἰμι) εξαÏτάται από το ποια γÏαφή θα Ï€Ïοτιμηθεί για το ἔχοι στον στ. 2, καθώς οι κώδικες P και Pl διχάζονται Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï ÎµÏ…ÎºÏ„Î¹ÎºÎ®Ï‚ και οÏιστικής αντίστοιχα.
πείσματα: τα σχοινιά τα οποία Ï€ÏοσδÎνουν την Ï€ÏÏμνη του πλοίου (για τον λόγο αυτόν ονομάζονται επίσης Ï€Ïυμνήσια) με την ξηÏά. Η λειτουÏγία τους δεν αντικαθιστά τον Ïόλο της άγκυÏας, αλλά τον ενισχÏει. Î Ïβ. και Οδ. ι 136 κ.ε. á¼Î½ δὲ λιμὴν εὔοÏμος͵ ἵν΄ οὠχÏεὼ πείσματός á¼ÏƒÏ„ιν͵ οὔτ΄ εá½Î½á½°Ï‚ βαλέειν οὔτε Ï€Ïυμνήσι΄ ἀνάψαι.
á½…Ïμῳ á¼Î½Î¹Îºá½±Ï€Ï€ÎµÏƒÎµÎ½: η γυμνή τελική μακÏά συλλαβή της λ. á½…Ïμῳ αποτελεί χασμωδικό μακÏÏŒ. á¼Î½Î¹Îºá½±Ï€Ï€ÎµÏƒÎµÎ½: η γÏαφή αυτή Ï€Ïοτάθηκε από τον Jacobs κατ’ αναλογία Ï€Ïος το παÏάδειγμα του Απολ. Ρόδ. 3. 655 λέκτÏοισι Ï€Ïηνὴς á¼Î½Î¹Îºá½±Ï€Ï€ÎµÏƒÎµÎ½ εἱλιχθεῖσα.
χοÏοιτυπίην: η λ. απαντά για Ï€Ïώτη φοÏά στον ΌμηÏο, Ιλ. Ω 261 και σημαίνει τον χοÏÏŒ κατά τον οποίο οι χοÏευτÎÏ‚ χτυποÏν δυνατά τα πόδια τους στο Îδαφος. Το επίθετο á¼Ï€Î¹Î½á½µÎ¹Î¿Î½ αποτελεί άπαξ λεγόμενο.
á¼Ï‡Î¸Ïὸς… νόμον: γίνεται αναφοÏά σε Îναν μÏθο που εξιστοÏείται στον ΟμηÏικό Ïμνο για τον Διόνυσο, σÏμφωνα με τον οποίο ΤυÏÏηνοί πειÏατÎÏ‚ επιχείÏησαν να απαγάγουν τον θεό που επÎβαινε στο πλοίο τους για να ζητήσουν λÏÏ„Ïα. Ο Διόνυσος όμως κάλυψε το πλοίο τους με μια πελώÏια άμπελο ακινητοποιώντας το και ο ίδιος μεταμοÏφώθηκε σε λιοντάÏι απειλώντας τους ναυτικοÏÏ‚. Οι πειÏατÎÏ‚ για να γλιτώσουν βοÏτηξαν στη θάλασσα, όπου και μεταμοÏφώθηκαν από τον θεό σε δελφίνια. Όπως καθίσταται σαφÎÏ‚ από τα παÏαπάνω, το δίδαγμα που επιθυμεί να Ï€Ïοβάλει ο επιγÏαμματοποιός, τουτÎστιν ότι η οινοποσία είναι επικίνδυνη για τον ναυτικό ακόμα κι όταν αυτός επιβαίνει σε ελλιμενισμÎνο πλοίο, στεÏείται κοινών σημείων και συνοχής με τον διονυσιακό μÏθο.
|